Spelsysteem

Op reis

Nox Arabica heeft geen regelsysteem met skills, hitpoints en xp. Zoals op eerdere evenementen van Evolution Events al met succes is toegepast, gebruiken we het DIGEWGW systeem.

DIGEWGW! Oftewel: Doe Iets Gaafs En We Geloven 't Wel.

Voor Nox Arabica is geen puntensystemen, klassen of andere onzin uitgewerkt. DIGEWGW doet een beroep op je speelvaardigheden, je eerlijkheid, inlevingsvermogen en je gezond verstand. Als je geraakt wordt door een dolk, ben je gewond. Als je de getroffen pechvogel wilt verbinden, dan speel je dat uit. Wil je iets stelen? Zorg dan vooral dat niemand het ziet. Zolang iets op een gave manier wordt uitgespeeld, werkt het wat ons betreft.

De DIGEWGW regel is tevens van toepassing op het gebruik van wapens. Hoewel we op Nox Arabica vooral rollenspel aanmoedigen boven gezwaai met kromzwaarden, ben je natuurlijk vrij om een wapen te dragen als dat gerechtvaardigd is voor jouw personage.

Personagecreatie

Personages

Het creƫren van je personage in Nox Arabica gebeurt in een aantal fasen.

Wanneer je bent ingeschreven voor Nox Arabica, ontvang je een document over hoe de personage creatie precies verloopt. Er staan voorbeelden in om je op weg te helpen.

Als je iemand op de inschrijflijst ziet staan waar je echt niet op een intensieve manier mee samen wil spelen, laat het dan even weten aan ons. Dan plaatsen we jullie niet in rollen die qua spel bij elkaar horen. Het doel is uitdagen, niet OC frustreren.